Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Dåliga nyheter, hur ska det gå för mamma?

Av Hemlig Hemlig - 16 december 2010 07:31

Vi har hela tiden fått höra att allt ska gå så bra och har bara sett att hon ska bli frisk.. Men nu är allt bara dåliga nyheter. Hon hade tydligen dåliga celler i benmärgen trots att dom sa att det testet såg fint ut.

Hon fick röntgen svaren i tisdag... Det har kommit tillbaka i körtlarna i magen. Mycket och fort.. Vilket är väldigt allvarligt. Läkaren satt i stort sätt å gav henne en dödsdom, ta hand om dagen avslutade han..

Vi ska byta läkare. Min mamma ska inte få som svar " Jag vet inte " när hon frågar vilka alternativ som finns. Vi ska kämpa och klara det här..

Haft psykbryt och kan inte sova alls bra .. det som gör mig så arg också är att hon egentligen var arbetsför sedan fredags på deltid.. Hon skulle skrivit in sig på arbetsförmedlingen i måndags.. Hur kan dom säga så innan dom ens tagit röntgen och dom andra proverna? När dom inte vet..?

Sjukvården suger , sjuksköterskorna har alltid vart helt underbara, men jag undrar vad fan rör sig där uppe på läkarna.. Förstår dom att dom arbetar med männsikor som har ett liv ? Dom borde vara inne på nåt jävla labb i en källare många av dom. Mamma har haft otur med läkare som slarvat hela vägen, men nu ska det förhoppningsvis bli bra. Sedan har hon haft en eller två läkare som vart toppen ( Ska inte dra alla över en kant, fast det är lätt när man är arg ) men den ena är tjänstledig och den andre är inte behörig utan det var precis i början..


Jag vet inte om ja kommer blogga här mer. Vet inte om ja kommer blogga nån annanstans heller. För det skulle bli alldeles för jobbigt om inte går rätt väg...

 
 
Ingen bild

Tina

19 december 2010 19:55

Hej
Jag förstår dig precis. Har samma sak med våran mamma just nu. Man är förtvivlad och maktlös.
Jag tycker att du ska strunta i vad din mammas sambo säger, besök din mamma när du vill. Det är just nu...som hon behöver höra från dig att du älskar henne. Jag kan inte ge dig råd,eller trösta dig,men vi är många som går igenom samma sak med våra kära anhöriga och det är jobbigt,man får må dåligt. Men ta vara på tiden med din mamma. Du kommer ändå minnas alla de fina minnena den dagen din mamma inte finns med i det fysiska livet.
Stora kramar till dig från mig, Tina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemlig Hemlig - 4 maj 2011 21:33

Risken att dö under sjävla behandlingen är 15 - 20% Chansen att bli frisk är 1 av 3. Kontroller 3 ggr i veckan upp till ett år.. 50 % får återfall ..   Om man väljer att inte göra donationen får man hålla sjukdomen i shack med medecin. Hur ...

Av Hemlig Hemlig - 16 mars 2011 20:32

Det väntar mamma på just nu.... Denna turen har inneburit många nedgångar. Värdena är dåliga, sjukhus besöken ökar.   Va ska man säga? Jag har börjat arbeta, det känns bra. Jag försöker sysselsätta mig för att stänga ute allt, så just nu har ...

Av Hemlig Hemlig - 25 januari 2011 13:56

Fast på en annan blogg där jag inte riktigt är lika öppen som jag varit på denna eftersom jag inte är anonym på den nya..   http://bastard.bloggplatsen.se/ ...

Av Hemlig Hemlig - 4 november 2010 23:00

Tråkigt att ni känner så, jag tänker iaf inte försöka överbevisa mig. Jag valde namnet eftersom det handlar om just cancer! Sedan kan ja inte förstå hur ni kan med och skriva såna kommentarer. Nu är jag Camilla som skriver om min sjuka mamma och ni s...

Av Hemlig Hemlig - 9 september 2010 23:12

Mammas värden är på botten och har inte pratat med henne på hela veckan, hon spyr mest och halsen gör alldeles för ont för att prata, hon kan inte äta..   Jag har hela vägen vetat att det tuffaste kommer på slutet. Har varit lite för lugn nästan ...

Ovido - Quiz & Flashcards