Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Har inte skrivit på väääldigt länge!

Av Hemlig Hemlig - 5 september 2010 18:31

Men kom ett mail att jag hade nya kommentarer och en fick mig att reagera, att jag tidigare skulle ha haft en blogg och själv vara sjuk och min mamma var död sedan länge.. Detta stämmer givetsvis inte. Varför jag skulle hitta på något sådan har jag ingen aning om.


Min mamma lever, och är sjuk i T cells lymfom. Hon har legat inne sedan en två veckor. Och håller på med den sista behandlingen som förhoppningsvis kommer fungera som den ska. Min mamma har varit jättestark hela vägen, och har haft sin familj med sig hela vägen. Just nu kan jag inte hälsa på henne eftersom hon är så infektionskänslig då alla hennes värden e på väg neråt efter cellgifterna hon fått 6, 7 dagar på raken. Och jag har en förkylning. Det känns inte roligt alls. Hon har också fått sin stamcellstransplantation. Som verkar gått bra. Det fick hon i onsdags. Jag kontaktade tidningen med den här läkaren och dom var intresserade och publcerade en artiken.. Första sidan i Norra Halland kom hon på. Läkaren har blivit anmäld av sjukhuset själva och jag har även gjort en anmälan till HSAN.


Jag ska försöka få tummen ur och fylla ut mellanrummen i bloggen. Men mamma lever och mår så bra hon kan just nu! och det är det som är viktigt.


Nu är jag inte så anonym längre som jag ville vara. Jag har inte velat att folk ska veta att mamma är sjuk eftersom jag inte klarar av att nyfikna människor låtsas bry sig. Men efter att hon var med i tidiningen vart det ju inte så jätte anomnymt längre :)

 
 
Ingen bild

Sofia

9 september 2010 21:17

vad skönt att din mamma mår bra, eller ja så bra man nu kan göra efter vad hon gått igenom. har själv en kusin som går igenom cancerbehandling så jag vet vad det innebär.

låter ju hemskt att bli anklagad för att ljuga om något sånt här, och med tanke på hur allvarligt det är så hoppas jag att så inte är fallet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemlig Hemlig - 4 maj 2011 21:33

Risken att dö under sjävla behandlingen är 15 - 20% Chansen att bli frisk är 1 av 3. Kontroller 3 ggr i veckan upp till ett år.. 50 % får återfall ..   Om man väljer att inte göra donationen får man hålla sjukdomen i shack med medecin. Hur ...

Av Hemlig Hemlig - 16 mars 2011 20:32

Det väntar mamma på just nu.... Denna turen har inneburit många nedgångar. Värdena är dåliga, sjukhus besöken ökar.   Va ska man säga? Jag har börjat arbeta, det känns bra. Jag försöker sysselsätta mig för att stänga ute allt, så just nu har ...

Av Hemlig Hemlig - 25 januari 2011 13:56

Fast på en annan blogg där jag inte riktigt är lika öppen som jag varit på denna eftersom jag inte är anonym på den nya..   http://bastard.bloggplatsen.se/ ...

Av Hemlig Hemlig - 16 december 2010 07:31

Vi har hela tiden fått höra att allt ska gå så bra och har bara sett att hon ska bli frisk.. Men nu är allt bara dåliga nyheter. Hon hade tydligen dåliga celler i benmärgen trots att dom sa att det testet såg fint ut. Hon fick röntgen svaren i tisd...

Av Hemlig Hemlig - 4 november 2010 23:00

Tråkigt att ni känner så, jag tänker iaf inte försöka överbevisa mig. Jag valde namnet eftersom det handlar om just cancer! Sedan kan ja inte förstå hur ni kan med och skriva såna kommentarer. Nu är jag Camilla som skriver om min sjuka mamma och ni s...

Ovido - Quiz & Flashcards